458 30 300

Kundeservice

Vanlige spørsmål:

Kundeservice

Vanlige spørsmål:

Bestilling

HVORDAN VET JEG AT MIN BESTILLING ER REGISTRERT?

Du vil motta en bestillingsbekreftelse til e-postadressen du har oppgitt ved bestilling. Hvis du ikke mottar en bestillings-bekreftelse – kontakt oss så vil vi hjelpe deg.

JEG HAR IKKE MOTTATT BESTILLINGSBEKREFTELSE – HVA GJØR JEG?

Dersom du ikke har mottatt bestillingsbekreftelse – etter å ha bestilt varer – bør du sjekke om du har oppgitt feil e-postadresse. Kontakt oss på ordre@finewall.no og informer oss om den bestillingen du har plassert hos oss, slik at vi eventuelt kan få korrigert / registrert din korrekte e-postadresse og deretter sende deg en bestillingsbekreftelse. Det er viktig at du tar kontakt slik at vi unngår eventuelle dobbeltbestillinger.

SPORING AV POSTFORSENDELSE /PAKKE:

Du vil motta en e-post med lenke til pakkesporing når vi sender bestillingen din. Når du venter på info fra oss kan det også være smart å sjekke søppelpostmappen eller mappe for «Promotions» på Gmail – siden e-post noen ganger havner der,

DERSOM DU IKKE MOTTAR HENTEMELDING.

Har det gått mer enn fem dager siden du bestilte varene, og du ikke har mottatt hentemelding – kontakt oss. Det kan for eksempel skyldes at det mobilnummeret du oppga ved bestilling mangler et tall. Det er viktig at du tar kontakt med oss så snart som mulig, i det pakken kun blir oppbevart i 14 dager, og vi fakturerer 200 kr for pakker som ikke hentes ut.

Kan jeg angre kjøpet mitt?

Dersom du vil angre på en bestilling før vi har sendt den fra oss – må du snarest mulig sende oss en forespørsel pr. mail til ordre@finewall.no. Siden vi alltid plukker og pakker alle ordrer veldig raskt – kan vi ikke gi deg noen garanti for at vi greier å stanse din bestilling. 

 

ER DET MULIG Å ENDRE PÅ EN BESTILLING SOM ALLEREDE ER BETALT? 

Det er dessverre ikke mulig å endre på allerede betalte bestillinger, men dersom du kontakter oss så snart som mulig, kan du angre før varene sendes fra lageret vårt. Når du har hevet kjøpet, kan du deretter gå inn og lage en ny bestilling. På denne måten vil du også unngå problematikk knyttet til eventuelle dobbeltbestillinger.

Leveranser?

FRAKTKOSTNADER?

Ordrer på minimum kr. 1500,- fraktfritt. Bestillinger på lavere beløp belastes med frakt på kr. 229,-

 

LEVERINGSTID?

Ordinær leveringstid er 5–7 arbeidsdager fra bestillingsdato. Vår målsetting er å kunne sende varene samme dag eller dagen etter at du har bestilt, Enkelte dager kan det imidlertid ta et par dager ekstra på grunn av forsinkelser hos leverandører og/ eller fraktselskap og/ eller på grunn av at det er særskilt stor belastning på vårt lager – gjerne ofte i tilknytning til høytider og/ eller spesielle kampanjer.  

 

HVORDAN FORSENDES PAKKENE?

Vi bruker flere fraktselskaper avhengig av volumet på din forsendelse og hvor i landet du bor. 

 

HVORDAN BLIR JEG VARSLET OM AT PAKKEN ER ANKOMMET?

Når pakken har kommet til utleveringsstedet, så sendes en hentemelding på SMS til det mobilnummeret du oppga ved bestilling.

 

UAVHENTEDE PAKKER?

Dersom du ikke henter ut din bestilling/ pakke, vil du bli belastet med kr. 200,- Dette beløpet går med til å dekke deler av vår doble fraktkostnader, samt plukking og utpakking av varer.

 

LEVERER DERE TIL HELE NORGE?

Ja, vi dekker hele Norge, med unntak av Svalbard, 

 

KAN JEG HANDLE PÅ FINEWALL.NO HVIS JEG IKKE BOR I NORGE?

For bestillinger som gjøres på finewall.no leverer vi kun i Norge. Kontakt oss på kundeservice@finewall vedrørende leveranser og bestillinger til utlandet.

 

Retur?

ANGRERETT?

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den.

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varene i nettbutikken eksklusive fraktkostnader. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten (14) dager etter at vi mottar produktet fra deg.

Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

 

HVORDAN GÅR JEG FREM OM JEG VIL RETURNERE EN VARE?

Du returnerer varen ved å sende en e-post til ordre.finewall.no og tekste den med RETUR. Vi vil sende deg en e-post med nærmere instruksjoner, samt en pakkelapp / pakkseddel. Du må sørge for at returen er godt emballert, idet vi ikke kan refundere deg det betalte beløpet dersom vi mottar en beskadiget vare.

 

HVA KOSTER DET Å RETURNERE EN VARE?

Vi vil belaste din retur med (kr, 99,-) som vil bli trukket fra krediteringen av din returnerte vare.  

 

KAN JEG BYTTE ET PRODUKT?

Våre systemer kan ikke håndtere bytte av produkter.

 

REKLAMASJON – ØDELAGTE ELLER FEILVARER?

Dersom du mot formodning skulle motta en feil vare eller en vare som er beskadiget og/eller ødelagt – vil vi hjelpe deg på beste måte.

Du må da sende følgende informasjon til : kundeservice@finewall.no   

–  e-postadressen som du benyttet ved bestilling

–  bestillings / ordre nummer du mottok fra oss

–  navnet ordren er bestilt på 

–  artikkelnummer 

–  bilde av ødelagt / beskadiget produkt

 

Straks vi har behandlet din reklamasjon/ klage – vil vi ta kontakt med deg.

 

REFUSJON – NÅR MOTTAR JEG REFUSJON FOR GODKJENT REKLAMASJON / RETUR?

Finewall tilbakebetaler beløpet så snart som mulig og senest innen 14 dager. Før utbetalingen/ refusjonen  kan gjennomføres må Finewall ha mottatt varen i retur. 

 

HVORDAN BLIR JEG REFUNDERT?’

Om du har betalt med kort – vil beløpet bli tilbakeført til kortet du brukte når du bestilte / betalte varen.

Hvis du har valgt å betale med faktura, så vil vi flytte forfallsdatoen så langt frem i tid som mulig slik at returen skal rekke å komme frem til oss. Når vi har mottatt returen, sendes en oppdatert versjon av fakturaen med resterende beløp /sum til e-postadressen din. Hvis du allerede har betalt fakturaen din, får du en e-post fra Klarna med informasjon om tilbakebetaling.

Handlet du i form av en kampanje og/eller med en rabattkode? Når returen er mottatt, vil ordren bli beregnet på nytt. Dersom kravene for kampanjen og/eller rabatten ikke oppnås, vil rabatten bli fratrukket tilbakebetalingen. 

Betaling

KAN JEG BETALE MED KORT?

Ja, du kan betale med VISA og Mastercard via Stripe betalingsløsning ved utsjekk.

 

NÅR KOMMER FAKTURAEN?

Om du har betalt med kort og trenger en faktura, kan du sende en e-post til kundeservice@finewall.no så sender vi ut en kvittering.

Salgsbetingelser/Kjøpsvilkår

SALGSBETINGELSER

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.finewall.no til forbrukere.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.finewall.no er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres forløpende ved eventuelle endringer.

Du må være 18 for å kunne handle hos Finewall. Du kan få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. Vi leverer kun til Norge. We do not ship internationally.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. Følg lenkene (åpner i egne vinduer) til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

Definisjon av parter

Selger er: Finewall.no / Alrekstad Consult AS, Husebybakken 28 B, 0379 Oslo, kundeservice@finewall.no, telefon: 458 30 300 og blir i det følgende benevnt vi eller oss.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

Gjennomføring av kjøp i vår nettbutikk

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

– Orientering
– Valg av produkter
– Handlekurven
– Valg av forsendelses- og betalingsmåte
– Eventuell registrering
– Kontroll av bestillingen
– Bekreftelse av bestillingen
– Mottak av ordrebekreftelse

Bestillings- og avtaleprosessen

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server. Vi er samtidig bundet av din bestilling og vil, så langt det lar seg gjøre, levere varene i henhold til din bestilling. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen, sjekk valgt størrelse på bildet og valgt innramming, hvit eller sort ramme.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet eller en evetuell leveringstid på produktet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Dette gjelder dog ikke der det er opplyst i produktets tekst at det tilkommer spesialfrakt eller på åpenbart tunge produkter (over 30 kg).

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort eller via delbetaling levert av Klarna. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 200 + frakt tur / retur av gjeldene ordre, for å dekke våre utlegg.

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Undersøkelse av produkt(ene)

Etter at du har mottatt produkt(ene), bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Reklamasjon 

Forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002 nr. 34 og Lov av 20. juni 2014 nr. 27

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært via e-post.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:

– Holde kjøpesummen tilbake
– Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
– Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, 51)
– Kreve erstatning

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen (vi tolker dette: løper fra tingen er kvittert inn til oss ) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Finewall.no / Alrekstad Consult AS, betaler ikke Alrekstad Consult AS disse utgiftene.

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravs gebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten (14) dager etter at vi mottar produktet fra deg.
Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angreretten gjelder ikke når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.

Personopplysninger

Våre kunder er opptatt av at vi håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes.
Kortnummer oppbevares ikke av Finewall.no / Alrekstad Consult AS utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Finewal.nol/Alrekstad Consult AS selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
Finewall/Alrekstad Consult AS har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg.

Priser og levering

Alle priser er oppgitt inkludert moms og eksklusiv frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg.Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Finewall sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Finewallr ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Finewall er ansvarlig for betaling av de ytelser Finewall eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Finewalls side.

Ekstraordinære forhold

Finewall er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Finewall godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Finewalls kontroll, og som Finewall ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.
Finewall er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Finewalls side.

Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Finewall forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Ved uforutsette hendelser/Force Majeur

Er Finewall forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Finewall / Alrekstad Consult AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Oslo tingrett som verneting.

Forbehold

– Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer samt at varer kan være utsolgt.
– Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende
– Det kan i sjeldne tilfeller bli lengre leveringstid på produkter enn forventet på grunn av leverandørproblemer

Copyright

Alt innhold på disse nettsidene er Finewall / Alrekstad Consult AS eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Alrekstad Consult AS.

 

 

Min konto

HVORDAN LOGGER JEG INN PÅ MITT FINEWALL?

Nederst på siden klikker du på ”Logg in”, og oppgir ditt brukernavn og passord.

 

JEG HAR GLEMT PASSORDET MITT, HVORDAN FÅR JEG ET NYTT?

Klikk på lenken Glemt passord? Oppgi din e-postadresse, og følg instruksene i e-posten. Når du har laget et nytt passord for innloggingen din, kan du også endre brukernavnet om du ønsker.

 

 

KONTAKT OSS

Du kan når som helst kontakte oss på kundeservice@finewall.no. Oppgi alltid ditt navn, ditt telefonnummer og hva saken gjelder.

Gjelder henvendelsen leveringstidspunkt vil du få en hentemeldning på sms og/eller mail når pakken er sendt. Vanligvis sender vi varene tre til syv virkedager etter at du har bestilt dem.

Når du kontakter oss, vil vi behandle personopplysningene du har oppgitt. Behandlingen gjøres i samsvar med vår personvernpolicy.

VÅR KUNDESERVICE ER ÅPENT:

Hverdager 09:00-17:00
Helger: Stengt

 

Personvernpolicy for FINEWALL

INNLEDNING OG OPPSUMMERING

Ditt personvern er viktig for Finewall. I disse retningslinjene finner du informasjon om hvordan vi behandler personopplysningene dine og hvilke rettigheter du har. Personopplysninger er all informasjon som kan brukes til å identifisere deg, for eksempel navn og kontaktinformasjon. 

Kort forklart behandler vi opplysningene dine for følgende formål:

  • For å kunne behandle bestillingen din og levere plakaten eller rammen. 

  • For å kunne gi deg tilbud og inspirasjon, både i form av nyhetsbrev, tekstmeldinger og målrettet markedsføring i sosiale medier, andre nettbaserte medier og analogt.

  • For å kommunisere med deg og besvare spørsmålene dine. 

  • I forbindelse med produktvurderinger og anmeldelser. 

  • For å minne deg om en forlatt handlevogn, og for å kunne tilby deg bildeveggfunksjonaliteten. 

  • For å opprette og vedlikeholde en kundekonto (inkludert funksjoner som favoritter).

  • For å overholde gjeldende lovverk (forbruker- og regnskapslov).

Personvernloven gir deg flere rettigheter. Du har for eksempel rett til å motsette deg markedsføring. Du kan også lese om hvordan du kan påvirke behandlingen av personopplysningene dine – hvilke rettigheter du har. 

Vil du ha mer informasjon? Du finner detaljerte forklaringer nedenfor. Nedenfor kan du lese mer om hvordan, hvorfor og hvor lenge vi behandler personopplysningene dine.

HVEM ER BEHANDLINGSANSVARLIG FOR PERSONOPPLYSNINGENE DINE?

Finewall / Alrekstad Consult AS, Husebybakken 28 B, 0379 Oslo, kundeservice@finewall.no, telefon: 458 30 300 er registrert i Norge  med organisasjonsnummer 912 538 885, er behandlingsansvarlig. De som leverer betalingsløsninger til oss behandler også personopplysninger som samles inn via nettstedet vårt når du gjennom fører et kjøp, og de er behandlingsansvarlig for sin egen behandling. 

Hvis du har spørsmål i forbindelse med vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte oss på kundeservice@finewall.no eller ringe oss på +47 458 30 300. Postadressen vår er Husebybakken 28 B – 0379 Oslo.

FRA HVEM ELLER HVOR SAMLER VI INN PERSONOPPLYSNINGENE DINE?

Vi behandler personopplysninger som du har valgt å utlevere til oss. 

HVEM KAN FÅ TILGANG TIL PERSONOPPLYSNINGENE DINE?

Personopplysningene dine blir primært behandlet av oss hos Finewall. Vi vil aldri selge personopplysningene dine. I enkelte tilfeller deler vi personopplysningene dine for å kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg på en god og effektiv måte:

  • De som leverer betalingstjenester til oss, får tilgang til personopplysningene dine for å sikre at du betaler oss.

  • Vi deler personopplysningene dine med transportør for å kunne levere varene til hjemmeadressen din eller til postkontoret ditt, samt for å behandle returer.

  • For å kunne publisere anmeldelsene dine på nettstedet vårt deler vi personopplysningene med de som leverer den tekniske løsningen for dette.

  • Hvis en venn har henvist deg til oss, deler vi en emneknagg (tekst-ID) av e-postadressen din med de som leverer den tekniske løsningen for slike henvisninger til oss. Formålet er å vite om vi skal betale leverandøren for å ha henvist en ny kunde til oss.

  • For å kunne vise deg relevante produkter, og for å gjøre nettstedet vårt så relevant som mulig, deler vi personopplysningene dine med de som leverer slike markedsføringstjenester til oss. For eksempel Facebook och Google.

  • Vi deler personopplysningene dine med IT-leverandører som behandler personopplysningene på vegne av oss som databehandlere for å hjelpe oss med IT-tjenester. 

Ta gjerne kontakt hvis du ønsker mer detaljert informasjon om hvem vi deler personopplysningene dine med. 

 

OVERFØRER VI PERSONOPPLYSNINGENE DINE UTENFOR EU/EØS?

Finewall behandler vanligvis personopplysningene innenfor EU/EØS, men i noen få tilfeller bruker vi leverandører fra utenfor EU/EØS. Når vi overfører personopplysningene dine utenfor EU/EØS, vil vi sørge for tilstrekkelig sikkerhet. Finewall kan overføre personopplysningene dine til USA til de som leverer en tjeneste for utsendelse av nyhetsbrev, samt til de som leverer tjenester for markedsføring av relevante produkter og for å gjøre nettstedet vårt så relevant som mulig.

Eventuelle amerikanske leverandører som vi velger å bruke er sertifisert i samsvar med Privacy Shield. Privacy Shield er en avtale mellom EU og USA som skal beskytte de grunnleggende rettighetene til europeiske innbyggere og sikre juridisk sikkerhet for bedrifter som overfører personopplysninger til USA. Amerikanske bedrifter kan be om å bli Privacy Shield-sertifisert av USAs nærings- og handelsdepartement. Departementet kontrollerer at leverandørens personvernerklæring er i tråd med strenge standarder for personvern.

Hvis du har spørsmål om hvordan vi deler personopplysningene dine, eller hvis du ønsker informasjon om egnet sikkerhetstiltakene vi har iverksatt, kan du kontakte oss.

HVORDAN KAN DU PÅVIRKE VÅR BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGENE DINE?

Ifølge personvernerklæringen har du flere rettigheter som du kan bruke for å påvirke vår behandling av personopplysningene dine. Les mer nedenfor. 

RETT TIL Å TREKKE TILBAKE SAMTYKKE OG TIL Å MOTSETTE SEG BEHANDLING

Du har rett til å helt eller delvis trekke tilbake ditt samtykke til behandling av personopplysningene dine. Når du trekker tilbake samtykket, vil det gjelde umiddelbart. Du har rett til å motsette deg behandling av personopplysninger. Du har alltid rett til å motsette deg markedsføring fra oss, for eksempel i form av nyhetsbrev. 

I enkelte tilfeller har du ikke rett til å motsette deg (for eksempel fordi vi må lagre personopplysningene dine). Du har rett til å motsette deg når behandlingen er basert på interesseavveining. Du kan lese mer om dette nedenfor. Hvis vi har overbevisende berettiget interesse for behandlingen som veier tyngre enn dine interesser og grunnleggende rettigheter, eller hvis behandlingen gjøres for å kunne avgjøre, utføre eller forsvare rettslige krav, har du aldri rett til å motsette deg behandlingen.

INNSYNSRETT

Du har rett til å få bekreftet om vi behandler personopplysninger om deg. Du kan få innsyn i personopplysningene og be om en kopi av de personopplysningene vi behandler om deg.

RETT TIL KORRIGERING

Du har rett til å be om korrigering av uriktige personopplysninger om deg, samt å be oss om å komplettere ufullstendige personopplysninger.

RETT TIL SLETTING («RETTEN TIL Å BLI GLEMT») OG BEGRENSNING AV BEHANDLING

I enkelte tilfeller har du rett til å be oss om å slette personopplysningene dine. Dette gjelder for eksempel når personopplysningene ikke lenger er nødvendige for det formålet de ble samlet inn eller behandlet for, eller hvis du trekker tilbake ditt samtykke til behandlingen. I tillegg må det ikke finnes noe annet rettslig grunnlag for videre behandling. 

Du har også rett til å be Finewall om å begrense sin behandling av personopplysningene dine. Dette gjelder for eksempel når du bestrider personopplysningenes nøyaktighet, eller hvis behandlingen er ulovlig og du ikke ønsker sletting av personopplysningene, men heller ber om begrenset behandling.

RETT TIL Å KLAGE TIL TILSYNSMYNDIGHET

Du har alltid rett til å klage til en tilsynsmyndighet. Det kan du gjøre i det EU-/EØS-landet du bor eller arbeider, eller i det landet det har blitt gjennomført brudd på personvernlovgivningen. I Norge er Datatilsynet tilsynsmyndighet. Denne retten er uten forbehold for andre administrative eller rettslige tiltak.

RETT TIL DATAPORTABILITET

Du har rett til å be oss om å overføre deler av personopplysningene dine til et annet firma (dataportabilitet). Denne retten gjelder for personopplysninger som du har utlevert til oss i et strukturert, vanlig og maskinlesbart format hvis:

  • Behandlingen er basert på samtykke eller en kontrakt;
  • og behandlingen gjøres automatisk.

Når du benytter deg av din rett til dataportabilitet, har du rett til å få personopplysningene overført direkte fra Finewall til en annen behandlingsansvarlig der det et teknisk mulig.

HVORDAN OG HVORFOR BEHANDLER VI PERSONOPPLYSNINGENE DINE?

Målet vårt er å være så åpne som mulig når det kommer til hvordan og hvorfor vi behandler personopplysningene dine. I tabellen kan du finner mer informasjon om hvorfor vi behandler personopplysningene dine (formålet med behandlingen), hvilke personopplysninger vi behandler, rettslig grunnlag for behandlingen, samt hvor lenge vi behandler personopplysningene dine for hvert formål.

BEHANDLING FØR DU GJENNOMFØRER ET KJØP

Vi må behandle personopplysningene dine for å kunne kommunisere med deg, lagre bildeveggen du har laget og for å kunne få tilbakemeldinger fra deg. Hvis du ikke utleverer personopplysninger for dette, kan vi ikke levere tjenesten eller svare på spørsmålene dine.

For hvilke formål behandler vi personopplysningene dine?

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Hva er vårt rettslige grunnlag for behandling av personopplysningene?

Hvor lenge behandler vi personopplysninger for det konkrete formålet?

For å lagre forlatt handlekurv og for å minne deg på produktene du har lagt i handlekurven hvis du har påbegynt et kjøp ved å skrive inn e-postadressen din.

Informasjon om handlekurven din og e-postadressen som du utleverte da du påbegynte kjøpet.

Vår berettigede interesse i å gjøre det så enkelt som mulig for deg å kjøpe produktet du har vist interesse for ved å legge det i handlekurven.

Fra du legger produktet i handlekurven og til du gjennomfører et kjøp, men ikke mer enn fem dager.

For å lagre bildeveggen din, og for å få tilbakemeldinger fra deg om verktøyet for å lage bildevegger.

E-postadressen din og navnet du valgte å lagre bildeveggen din som, samt informasjonskapsler.

Vi behandler også all informasjon som du utleverer når du gir oss tilbakemeldinger.

Behandlingen er nødvendig for å kunne oppfylle våre forpliktelser i kontrakten (for å kunne levere bildeveggtjenesten) med deg.

I ett (1) år etter at du har laget bildeveggen din.

For å svare på spørsmål som du stiller.

Navnet ditt, kontaktinformasjon, bilder som du har sendt til oss og annen informasjon du har utlevert.

Behandlingen er nødvendig for å kunne oppfylle vår kontrakt med deg.

I tre (3) år, eller så lenge lovverket krever det

BEHANDLINGEN ER NØDVENDIG FOR Å KUNNE GJENNOMFØRE KJØPET, FOR AT VI SKAL KUNNE OPPFYLLE VÅR DEL AV AVTALEN, OG LIGNENDE

Vi må behandle personopplysningene dine for å gjennomføre kjøpet ditt, for eksempel for å kunne levere produktet. Vi må også behandle personopplysningene dine for å overholde lovpålagte eller andre krav, for eksempel regnskapslovens krav om lagring av opplysninger og forbrukerkjøpsloven. Hvis du ikke utleverer personopplysninger for dette, kan vi ikke gjennomføre kjøpet.

De som leverer betalingsløsninger behandler også personopplysninger for å kunne gjennomføre betalingen av bestillingen. De som leverer betalingsløsninger til oss, er selv ansvarlige for slik behandling. De som leverer betalingstjenester, lar deg velge en enklere måte å gjennomføre kjøpet på ved å automatisk fylle ut personopplysninger eller ved å velge at enheten skal huskes.

For hvilke formål behandler vi personopplysningene dine?

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Hva er vårt rettslige grunnlag for behandling av personopplysningene?

Hvor lenge behandler vi personopplysninger for det konkrete formålet?

For å administrere kjøpet ditt, for eksempel for å vite hvem vi inngår en avtale med, for å bekrefte kjøpet, for å levere kjøpet og for å kommunisere med deg vedrørende leveringen.

Navnet ditt, kontaktinformasjon, for eksempel e-postadresse og leveringsadresse, annen informasjon og valgt betalingsmåte og IP-adresse.

Behandlingen er nødvendig for å kunne oppfylle vår kontrakt med deg.

Tolv (12) måneder fra bestillingen.

Hvis du ønsker å bruke dine rettigheter til å trekke tilbake samtykke eller endre produkt, og for at vi skal kunne overholde forbrukerkjøpsloven.

Navnet ditt, telefonnummer, e-postadresse, postadresse og informasjon om kjøpet, for eksempel betalingsmåte. 

Vi lagrer også informasjonen som du delte da du benyttet deg av din rett til å trekke tilbake samtykke eller når du byttet produktet.

Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg, for at vi skal oppfylle våre retningslinjer for returer og for at vi skal kunne følge relevante forbrukerkjøpslover. 

Fra du gjennomfører kjøpet og deretter i tolv (12) måneder i samsvar med forbrukerkjøpslovgivningen. Hvis du velger å benytte deg av en av rettighetene dine, behandler vi personopplysningene dine til vi har tatt en avgjørelse om tilbaketrekning eller endring av produkt, samt gjennomført eventuell tilbakebetaling eller sendt deg det nye produktet.

For å håndtere klager eller rettslige tvister.

Navn, kontaktinformasjon, informasjon som du har utlevert og som er relevant i forbindelse med klagen eller tvisten.

Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne overholde relevante forbrukerkjøpslover og vår berettigede interesse for å behandle klager eller forsvare oss mot rettslige krav.

Fra vi får kjennskap til klagen eller den rettslige tvisten og så lenge den pågår. Hvis vi avslår kravet ditt, lagrer vi alltid informasjonen i tolv (12) måneder i tilfelle du velger å be relevant instans om å gå gjennom den rettslige tvisten igjen.

For å overholde rettslige forpliktelser, for eksempel regnskapsloven og lovgivning for forebygging av hvitvasking av penger.

Informasjon på fakturaen, for eksempel kjøpshistorikk, navn og kontaktinformasjon.

Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne overholde relevant lovgivning.

Fra du gjennomfører kjøpet og i syv (7) til åtte (8) år i samsvar med norsk regnskapslov, og i fem eller ti år basert på lovgivningen for forebygging av hvitvasking av penger.

Hvis en venn har henvist deg til oss, behandler vi personopplysningene dine for å kunne betale de som leverer en løsning for slik henvisning.

En emneknagg (tekst-ID) av e-postadressen din.

Vår berettigede interesse er å sikre at vi kun betaler leverandøren vår for kjøpene fra nye kunder som de har henvist til oss.

Vi lagrer aldri e-postadressen for dette formålet.

BEHANDLING I FORBINDELSE MED ANMELDELSER

For hvilke formål behandler vi personopplysningene dine?

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Hva er vårt rettslige grunnlag for behandling av personopplysningene?

Hva er vårt rettslige grunnlag for behandling av personopplysningene?

For å sende deg e-poster hvor vi ber deg om anmeldelser etter kjøpet.

Navn, e-postadresse og informasjon om bestillingen, for eksempel hvilke produkter du kjøpte.

Vår berettigede interesse er å kontakte deg for å be deg om å vurdere eller anmelde kundeopplevelsen din slik at vi kan forbedre opplevelsen for både deg og andre kunder.

Til vi har sendt henvendelsen til deg.

BEHANDLING FOR Å ADMINISTRERE KUNDEKONTOEN DIN

For å administrere kundekontoen din behandler vi personopplysningene for å kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Hvis du ikke utleverer personopplysninger for dette, vil vi ikke kunne tilby deg en kundekonto.

For hvilke formål behandler vi personopplysningene dine?

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Hva er vårt rettslige grunnlag for behandling av personopplysningene?

Hvor lenge behandler vi personopplysninger for det konkrete formålet?

For å administrere kundekontoen du har opprettet. Dette inkluderer å sende deg oppdatert informasjon om kontoen og personvernerklæringen vår. Det inkluderer også behandling for å iverksette sikkerhetstiltak for kontoen din.

Navn, personnummer, e-postadresse, mobiltelefonnummer, informasjonskapsler og IP-adresse, brukernavn og postadressen som du ønsker produktene levert til.

Behandling er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre kontraktsmessige forpliktelser om å tilby en konto til deg når du har valgt å ha en konto hos oss. Behandling for å sende deg oppdateringer om personvernerklæringen vår er nødvendig i samsvar med personvernlovgivningen og forskriftene. 

Vi lagrer personopplysningene dine fra kjøpet er gjennomført og i to (2) år etter siste pålogging eller til du ber oss om å slette kontoen din.

BEHANDLING FOR Å GI DEG INFORMASJON OM NYHETER, INSPIRASJON OG RELEVANTE TILBUD

For hvilke formål behandler vi personopplysningene dine?

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Hva er vårt rettslige grunnlag for behandling av personopplysningene?

Hvor lenge behandler vi personopplysninger for det konkrete formålet?

For å sende deg nyhetsbrev og relevante tilbud når du ber om det, samt for å sende deg markedsføring når du har gjennomført et kjøp.

E-postadressen og kjøpshistorikken din.

Når du velger å abonnere på nyhetsbrevet vårt, behandler vi personopplysningene basert på ditt samtykke. 

Når du har gjennomført et kjøp, behandler vi personopplysningene dine basert på vår berettigede interesse for å sende deg relevant direkte markedsføring. Dette gjør vi bare hvis du har gjennomført et kjøp hos oss og ikke har gitt beskjed om at du ikke ønsker markedsføring fra oss.

Hvis du har valgt å motta nyhetsbrev og relevante tilbud, sender vi dem til deg frem til du melder deg av nyhetsbrevet.

Hvis vi sender deg nyhetsbrev basert på berettiget interesse, sender vi slik markedsføring i to (2) år, med mindre du velger å ikke motta markedsføring fra oss tidligere.

For å kunne gjennomføre målrettet markedsføring i sosiale medier og på tredjeparts nettsteder.

E-postadressen, informasjonskapsler og IP-adresse.

Vår berettigede interesse er å bruke personopplysningene dine til direkte markedsføring og å gjøre markedsføringen relevant for deg. 

Dette gjør vi bare hvis du har gjennomført et kjøp hos oss og ikke har gitt beskjed om at du ikke ønsker markedsføring fra oss.

Personopplysningene dine behandles når du har gjennomført kjøpet og i to (2) år, med mindre du velger å ikke motta markedsføring fra oss tidligere.

For å publisere en anmeldelse som du har valgt å skrive for å dele informasjon om kundeopplevelsen med de som besøker nettstedet vårt, og for å markedsføre merkevaren vår til potensielle kunder.

Navnet ditt og informasjonen du oppga i anmeldelsen.

Vår berettigede interesse er å publisere anmeldelsen du har skrevet og delt på en plattform for anmeldelser.

Til du fjerner anmeldelsen fra plattformen for anmeldelser.

For å markedsføre produktene på nettstedet vårt kan vi publisere bildene/filmene av produktet som du har delt på sosiale medier og merket med #finewall.

Bildet/filmen som du har delt i sosiale medier, brukernavnet ditt og teksten du har skrevet. Alt dette kan inneholde personopplysninger om deg.

Vår berettigede interesse er å publisere bildet som du har merket med #finewall.

Til du gir oss beskjed om at du ikke lenger ønsker at bildet/filmen skal vises på nettstedet vårt.

COOKIES

Her finner du mer informasjon om vår bruk av informasjonskapsler.

HVORDAN VURDERER VI INTERESSEAVVEININGEN NÅR DET RETTSLIGE GRUNNLAGET FOR BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGENE DINE ER VÅR BERETTIGEDE INTERESSE?

For enkelte formål vil Desenio behandle personopplysningene dine basert på vår berettigede interesse som rettslig grunnlag for behandlingen. Ved vurdering av det rettslige grunnlaget vil vi teste interesseavveiningen som vi har brukt for å beslutte at vår berettigede interesse for behandlingen er viktigere enn dine interesser og grunnleggende rettigheter til å unngå behandling av personopplysningene dine. Du finner vår berettigede interesse i tabellene over. Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan vi har gjennomført denne testen, kan du kontakte oss. Du finner kontaktinformasjonen vår øverst i denne personvernerklæringen.

Personvernpolicy ble vedtatt av Finewall 11.07.2018

AVRIGISTRERE

For å melde deg av nyhetsbrevet vårt og andre utsendelser kan du skrive enkelt «unsubscribe» ved å trykke på lenken i bunnsteksten på nyhetsbrevet. 

 

COOKIES

HVA ER EN INFORMASJONSKAPSEL?

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på datamaskinen din når du besøker et nettsted. Finewall bruker denne informasjonen i forbindelse med statistikk, for å finne ut hva besøkere gjør på nettstedet samt for å forbedre og skreddersy opplevelsen av nettstedet. Det finnes to typer informasjonskapsler – permanente og økt informasjonskapsler. 

1. Permanente informasjonskapsler lagres på besøkerens datamaskin i en definert tidsperiode.
2. En økt informasjonskapsel lagres bare på datamaskinen mens du bruker nettstedet. Når du lukker nettleseren, slettes øktinformasjonskapselen.

HVORDAN BRUKES INFORMASJONSKAPSLER?

Finewall bruker informasjonskapsler for å forbedre og tilpasse nettstedet til deg som besøkende. Eksempler på funksjoner som påvirkes av informasjonskapsler, er håndtering av kjøp, pålogging til «Mine sider» og handlekurven. Informasjonskapsler bidrar også til å lagre informasjon som tilpasser reklamer og tilbud slik at du som besøkende får en mer relevant opplevelse. 

Permanente informasjonskapsler brukes for eksempel til å lagre eventuelle personlige innstillinger du har valgt på finewall.no slik at du slipper å gjenta dem neste gang du besøker nettstedet vårt. Økt informasjonskapsler brukes til å lage statistikk over bruken av nettstedet. 

Når du bruker Finewalls nettsted eller godkjenner våre retningslinjer for personvern, samtykker du samtidig til bruk av informasjonskapsler. Legg merke til at hvis du velger å ikke godta informasjonskapsler, vil du heller ikke kunne gjennomføre kjøp på finewall.no. Annen funksjonalitet på nettstedet kan være begrenset.

Hvis du ikke godtar at informasjonskapsler brukes, kan du velge det i sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din. Legg merke til at du kan slette informasjonskapsler manuelt fra harddisken din når som helst.

HVORDAN SLETTER MAN INFORMASJONSKAPSLER?

Hvis du ikke vil bruke informasjonskapsler, kan du stenge av for informasjonskapsler ved å velge dette i innstillingene i nettleseren din (se hjelpefunksjonen i nettleseren din for mer informasjon). I nettleseren kan du også slette tidligere lagrede informasjonskapsler fra nettsteder du har besøkt. 

Slette informasjonskapsler på PC: Bruk hurtigtasten [CTRL] + [SHIFT] + [Delete].
Slette informasjonskapsler på Mac: 

Google Chrome
Internet Explorer 
Safari 
Mozilla Firefox 
Opera
Flash cookies

HVILKE INFORMASJONSKAPSLER BRUKER FINEWALL.NO?

GRUNNLEGGENDE FUNKSJONALITET:

Finewalls netthandelsplattform lagrer informasjonskapsler for at grunnleggende funksjonalitet på nettstedet skal fungere, for eksempel handlekurv, kasse og lignende. 

Typekit by Adobe – en informasjonskapsel som lagres for at skrifttyper og tilpasset design skal bli synlig.

ANNONSERING OG MARKEDSFØRING:

Bing Ads – det lagres en informasjonskapsel for å tilpasse annonseinnholdet og optimalisere annonseringen på Bing. 

Google Adwords – det lagres en informasjonskapsel for å tilpasse annonseinnholdet og optimalisere annonseringen på Google.

Facebook Ads – det lagres en informasjonskapsel for å tilpasse annonseinnholdet i Facebooks annonseprogram.

Google Dynamic Remarketing – brukes til remarketing.

ANALYSETJENESTER:

Google Tag Manager – brukes i forbindelse med sporing på nettstedet.

Google Analytics – Google Analytics lagrer informasjonskapsler for å analysere hvordan de besøkende bruker nettstedet. Her kan du lese mer om hvordan de brukes. Vi anonymiserer IP-adresse og transaksjons-ID i sporingen. 

Pingdom – det lagres en informasjonskapsel for å måle hvor lang tid det tar å laste inn nettstedet.

Hotjar – det lagres en informasjonskapsel for å analysere hvordan den besøkende navigerer på nettstedet. 

Sitegainer – det lagres en informasjonskapsel for å kunne utføre A/B-test på nettstedet. Informasjonskapselen bestemmer hvilken versjon av nettstedet som skal vises for den besøkende og sørger for at den besøkende ser samme versjon ved alle besøk.

 

 

Annet?

Har du andre spørsmål? Send oss en mail på kundeservice@finewall.no

Flere spørsmål? 

Send oss en mail på kundeservice@finewall.no